formula 10.0.6

 
 
Under snart två månader har jag använt hudvårdsprodukter från Formula 10.0.6. Gahh dem är verkligen underbart bra hela bunten. Även fast jag inte har en problemhy med finnar, rödheter osv så kan där ploppa upp en och annan emellanåt. Jag hade ansiktsmasken deep down detox sedan innan och det har varit min go to ansiktsmask den senaste tiden. Det är så smart med ansiktsmaskar i tub, det underlättar en hel del och varar såklart mycket längre. ELLE var så snälla att skicka en del produkter till mig från denna serien, bland annat rescue me blemish care som må vara en av de bästa produkterna jag testat. Efter att ha haft alla dessa produkter i cirka en månad bestämde jag mig för att köpa ännu mer på egen hand. Detta är verkligen ett stort tips till alla er där ute som är sugna på att testa nya rengörningsprodukter!
 
SO TOTALLY CLEAN - Har en väldigt stark doft av alcohol och handdesinfektion men den rengör din hud på djupet. Andvänder den endast 2-3ggr i veckan pga den starka doften och jag vill helst inte vänja min hud mot en så strak rengörning.
 
THIRD TIME SUBLIME - Aldrig provat den men det är en mask med peeling som även rengör när du sköljer av den. Skulle jag gissa så är den nog super bra.
 
DEEP DOWN DETOX - En super bra mask som går ner på djupet. Använder denna en gång i veckan. Formula 10.0.6's ansinksmasker har en stickande/svidande känsla i början men det lägger sig, blev väldigt nervös dem första gångerna men det är inget att oroa sig för. Där står även på baksidan av ansiktsmaskerna att det kommer kännas så. Rekommenderar denna starkt! Jag har torr hy och denna produkt har en tendens att torka ut så glöm inte att återfukta efter.
 
RESCUE ME BLEMISH CARE - Åh vart ska jag börja. Detta är min holy grail produkt just nu. Du applicerar en liten klick på dina problemområden så som på finnar eller rödheter. Med cirkelrörelser smörjer du in den i huden. Du kan göra detta 1-2ggr om dagen och du ser resultat redan nästa dag. Denna har hjälpt mig så på mina eventuella finnar. 
 
PICTURE PERFECT DAY - Detta är en ansiktskräm. Den är perfekt under sommaren då man inte behöver lika mycket fukt som under vintern. Den är väldigt lätt och skön. I och med min torra hy så ger den inte mig lika mycket fukt som jag hade velat, men den är väldigt bra tex innan man lägger sin bas. Sen är jag en tjej som älskar sin C-vitamin (i allt!) så att den innehåller det är ett stort plus!
 
ULTIMATE DREAM CLEAN - (bakom ansiktskrämen i bilden) Detta är en rengörning som är otroligt bra! Den innehåller gurka som fräshar upp huden. Man känner sig väldigt pigg och fräsh efteråt. Många rengörningar gör så att man känner sig oren efter men denna känns helt tvärt om! Tips tips tips!!
 
DOWN TO THE PORE - Här har du dem ultimata nässtripsen. Har inte så många fingrar så jag kan ränka upp alla olika typer av nässtrips jag har provat. Detta är helt klart dem bästa hittils! Nässtrips är till för att ta bort pormaskar på näsan som inte andra rengörningar klarar av. 
 
SKIN CLARIFYING MUD MASK -  Precis som den andra masken så sticker denna men den torkar inte ut huden lika mycket.
 
OVER NIGHT SUCSESS -  Denna har jag inte hunnit prova än så vet inte hur den är, men av att dömma dem andra produkterna så fungerar nog även denna väldigt bra. Ser fram emot att testa den!
 
Detta är 100% mina egna åksikter!