Sociala medier

 
Underbar höstbild från Google. Även min skrivbordsbild på datorn!
 
GODMORGON alla fina läsare! Då var det äntligen lördag igen. Inte nog med det så är även hösten här nu. Grusvägar som är fyllda med en massa fina orange, rosa och röda fallanda löv är underbart.
 
Som ni kanske märkt har jag varit lite frånvarande på bloggen dem senaste två dagarna och det beror på att jag var tvungen att stänga ute alla sociala medier och även min mobil under dessa dagar. Det beror på en hel drös olika anledningar men jag vill även dela med mig något till er som är jätte viktigt. Man ska inte låta sig påverkas av sociala medier! Ja, jag vet att det låter svårt och som att man hört det tusen gånger förrut men det är sant, man kan inte låta sig påverkas. Under dessa dagar har jag mått förvånansvärt bra. Inte lika mycket stress, press och allt sådant. Det har verkligen varit hur skönt som helst! Jag är en av dem som lätt fastnar på YouTube eller på en massa bloggar. Kan sitta och bläddra i flera timmar och bara drömma mig bort till olka platser osv. Tankar som ofta slår en är "åh en sådan skulle jag vilja ha", "där skulle jag vilja vara" eller "varför har jag inte en lika snygg stil som hen?". Men varför gör vi så? Varför är vi aldrig nöjda med vad vi har? Varför ska vi alltid ha mer mer mer? Blir helt utmattad när jag tänker på hur mycket tid tjejer och killar (även jag) lägger ner på att drömma sig bort istället för att leva sitt eget liv här och nu! Om man känner att man MÅSTE kolla sin mobil var 5e minut så kanske det är dags att tänka till. Om man känner att man måste kolla mobilen var 5e minut så kanske man ska försöka dra ut på det och göra en regel att man bara tillåter sig själv att kolla på den var 10e minut, sedan var 15e minut och sedan kanske man bara behöver kolla en gång i timmen. Man kan göra samma sak med sin dator(bloggar, YouTube, Facebook osv) att man avvänjer sig liksom. Att avvänja sig från sociala medier kan vara lika svårt som att hålla sig borta från godis eller dylikt. Man får börja i liten skala och jobba sig upp.
 
Detta blev ett väldigt flummigt inlägg men ibland är det bra att tänka på hur ofta man egentligen måste kolla dem sociala medierna. Kram på er och trevlig helg! 
 
 
avvänja sig - blog - blogg - sociala medier